środa, 4 marca 2009

Czy radzimy sobie z urządzaniem wnętrz?

Co by było, gdyby wszystko już zawsze było doskonałe? Świetnie. Nic do poprawy, żadnych dyskusji i zamieszania. Życie stałoby się perfekcyjne, doskonale nudne.

IKEA podkreśla z całą świadomością, że „większość rzeczy nadal pozostaje do zrobienia”, dlatego stale pracuje nad obniżaniem cen, efektywnie wykorzystuje możliwości produkcyjne poszukując sposobów na prostszą, wydajniejszą pracę. Montaż produktów pozostawia klientom przystosowując dystrybucję pod kątem ochrony środowiska. IKEA rozbudowuje swoje sklepy i tworzy nowe, by dotrzeć do każdego, kto chce lepiej mieszkać i żyć. IKEA w swojej codziennej pracy dostrzega, że nie wszystko jest jeszcze doskonałe, o czym przekonuje faraońska kampania Ty tu rządzisz

A co sądzą o tym Polacy?

Cena jest jednym z najważniejszych kryteriów wyboru określonych produktów przez Polaków, jednak wyraźnie rośnie znaczenie ich jakości. Mając na uwadze zakupy produktów wykończeniowych i artykułów wyposażenia wnętrz, to właśnie jakość wydaje się być szczególnie ważna. Aż 80% respondentów* zadeklarowało, że wolą zapłacić więcej, ale mieć gwarancję wysokiej jakości produktu. Ponad połowa Polaków przykłada również dużą uwagę do wystroju swych mieszkań, wyznając zasadę „jak cię widzą tak cię piszą”.

Wg GUS, Polacy coraz więcej wydają na meblowanie domu. Jest to co prawda ok. 6% wydatków na towary i usługi konsumpcyjne, ale dynamika tej kategorii jest dużo większa niż średnia ogółu wydatków konsumpcyjnych (w porównaniu do lat poprzednich, Polacy wydają na wyposażenie o 43% więcej, podczas gdy na towary i usługi konsumpcyjne „tylko” o 29%).

Z powodu spowolnionej poprawy kondycji finansowej Polaków, średni roczny budżet gospodarstwa domowego na meble wynosi w Polsce ok. 73 €, co jest kwotą znacznie odbiegającą od tej, którą przeznaczają na zakup mebli mieszkańcy Europy Zachodniej, a nawet Środkowo-Wschodniej. Dla porównania, francuskie gospodarstwo domowe wydaje na ten cel rocznie 356 €, włoskie – 587 €, a niemieckie nawet 702 €. Polskie wydatki na umeblowanie mieszkania wypadają słabo nawet w porównaniu z krajami w naszym regionie, w których na meble przeznacza się rocznie około 160 € (Czechy, Węgry), czyli ponad dwa razy więcej niż w Polsce. Oznacza to, że ciągle jeszcze przed nami pozostaje dużo mieszkań do umeblowania!

Niekończąca się opowieść o wzornictwie…

Zbliża się inauguracja kolekcji IKEA PS – doskonałe wzornictwo za najniższą możliwą cenę, propozycja dla miłośników piękna i natury (dla 67% Polaków piękno wnętrz ma ogromne znaczenie). Meble i dodatki z kolekcji IKEA PS łączą wspólną pasję tworzenia dobrego wzornictwa, które jest dostępne dla wielu ludzi. Kolekcja nazwana Niekończącą się opowieścią o wzornictwie opowiada o inspiracji, szwedzkich korzeniach. Ideą kolekcji jest kreowanie nowych trendów we wzornictwie i zachęcanie ludzi do poszukiwania własnego stylu w oparciu o niebanalne rozwiązania powstające z twórczej fantazji i inspiracji szwedzkich projektantów. Optymalne wykorzystanie surowców i możliwości produkcyjnych oraz poszukiwanie sposobów na wydajną pracę miało na celu tworzenie lepszych warunków codziennego życia dla wielu ludzi. Innowacyjne technologie miały na celu minimalne korzystanie z dostępnych zasobów przy maksymalnej odpowiedzialności za ludzi i środowisko.
Co tym razem proponuje IKEA?

Brak komentarzy: